ارائه چارچوبی برای طراحی بازی های سیار آموزش زبان انگلیسی: با پیاده سازی یک نمونه بازی بر اساس چارچوب برای تلفن همراه اندروید
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه قم - دانشکده فنی
- نویسنده فاطمه اردکانی
- استاد راهنما یعقوب فرجامی فرانک فتوحی قزوینی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1392
چکیده
امروزه تعداد کاربران گوشیهای تلفن همراه و نیز تمایل کاربران این وسیله به استفاده از بازیهای دیجیتالی بر روی گوشیهای خود، در حال رشد میباشد. همین مسئله باعث شده که توجه پژوهشگران و صاحبنظران زمینههای مختلف به استفادهی بهینه از این فرصت پیش آمده معطوف گردد. یکی از این حوزهها که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، ایدهی استفاده از بازیهای تلفن همراه به عنوان یک ابزار آموزشی میباشد. در حال حاضر برای رسیدن به اهداف آموزشی، از بازیهای آموزشی برای محیطهای سیار، در زمینههای مختلفی از جمله آموزش زبان دوم استفاده میشود. همچنین، از آن جا که امروزه حجم عظیمی از اطلاعات موجود در سرتاسر جهان به زبان انگلیسی میباشد، نیازمند بذل توجه بیشتری در زمینهی آموزش این زبان به افراد جامعه به ویژه دانشگاهیان میباشیم. بازیهای آموزشی زبان انگلیسی که تا کنون برای گوشیهای همراه، طراحی، ساخته و ارائه شدهاند، اغلب از طراحیهای مناسب و به دنبال آن از نتایج مطلوبی برخوردار نمی باشند. بر همین اساس، نیاز به ارائهی یک الگو و چارچوب برای طراحی بازیهای آموزش زبان انگلیسی، روی گوشیهای موبایل احساس میشود. در این پژوهش، سعی بر این است که ابتدا یک چارچوب جامع جهت طراحی این بازیها ارائه شده و سپس یک نمونه بازی بر اساس آن چارچوب، برای گوشیهای تلفن همراه هوشمند با سیستم عامل اندروید طراحی و پیادهسازی شود. در این راستا، اصول و مدلهای طراحی آموزشی، مدلهای طراحی انگیزشی و سرگرم کننده و نیز اصول و مولفههای طراحی بازی و مطالب مرتبط، مورد مطالعه قرار گرفته و سپس چارچوب مورد نظر استخراج و ارائه شده است. پس از آن یک بازی بر اساس چارچوب، طراحی و پیادهسازی شده است. این پژوهش، طراحان برنامههای آموزشی و بازیسازان را در جهت ساخت بازیهای آموزش زبان برای محیطهای سیار، به نحوی که محتویات آموزشی، به خوبی با جنبههای سرگرم کنندهی بازیها تلفیق شوند، یاری مینماید. همچنین می توان از آن به عنوان یک ابزار ارزیابی با قابلیت پیشبینی تعیین میزان موفقیت نهایی بازی های آموزشی نیز استفاده کرد.
منابع مشابه
ارائه چارچوبی برای پذیرش آموزش سیار
این تحقیق با انگیزه پیاده سازی آموزش سیار در بین داوطلبان ورود به دانشگاه و با هدف ارائه چارچوبی نوین برای پذیرشآموزش سیار به تحقیق در مورد پذیرش آموزش سیار در میان داوطلبان ورود به دانشگاه می پردازد. در این پژوهش تعاریفی از آموزشسیار، مدل های مورد استفاده در این تحقیق(مدل پذیرش تکنولوژی، تئوری اشاعه نوآوری، مدل دلون و مک لین و مدل تلفیقیدآلبرگ -اورنی)، روش تحقیق و نتایج را مشاهده خواهید کرد. ج...
متن کاملارائه چارچوبی برای پذیرش آموزش سیار
این تحقیق با انگیزه پیاده سازی آموزش سیار در بین داوطلبان ورود به دانشگاه و با هدف ارائه چارچوبی نوین برای پذیرشآموزش سیار به تحقیق در مورد پذیرش آموزش سیار در میان داوطلبان ورود به دانشگاه می پردازد. در این پژوهش تعاریفی از آموزشسیار، مدل های مورد استفاده در این تحقیق(مدل پذیرش تکنولوژی، تئوری اشاعه نوآوری، مدل دلون و مک لین و مدل تلفیقیدآلبرگ -اورنی)، روش تحقیق و نتایج را مشاهده خواهید کرد. ج...
متن کاملارائه چارچوبی برای تحلیل همکاری شرکت های هواپیمایی با رویکرد نظریه بازی
در این مقاله، چارچوبی برای تحلیل همکاری شرکتهای هواپیمایی[1] رقیب پیشنهاد میشود. به دلیل افزایش تعداد مسافران، تعداد شرکتهای هواپیمایی و منابع محدود آنها و همچنین وجود تقاضای محدود در هر بازه زمانی و مسیر پروازی، بین شرکتهای هواپیمایی رقابت وجود دارد. در این تحقیق با استفاده از نظریه بازیها به شرکتهای هواپیمایی کمک میشود تا در خصوص همکاری یا عدم همکاری با رقبا بهمنظور کسب منافع بیشتر ت...
متن کاملارائه یک روش موقعیت یابی تلفن همراه بر مبنای تشخیص هوشمند الگوی شدت توان دریافتی در شبکه GSM، با کاربرد پیاده سازی سرویسهای تبلیغات سیار
چکیده: روشهای موقعیتیابی سلولی در محیطهای شهری به علت وجود موانع زیاد، دارای خطای قابل ملاحظهای هستند. دراین مقاله، با دیدگاه پیادهسازی یک سرویس تبلیغاتی مکان محور، روش موقعیتیابی تشخیص الگو مبتنی بر توان دریافتی ارائه گردیده که نتایج مطلوبی را در محیطهای شهری به دست میآورد. هرچند تاکنون کارهایی در این زمینه صورت گرفته، اما این روش همواره با چالشهایی در حوزه ساختن و به روزرسانی پایگاه ...
متن کاملنقش «آموزش بازی محور» در آموزش طراحی معماری (نمونه موردی: طرح معماری یک کارشناسی )
تحقیقات گسترده درباره آموزش معماری، نشان از اهمیت این موضوع دارد. رویکرد اصلی در بیشتر تحقیقات اخیر، آموزش یادگیرنده محور است و بیشتر پژوهشگران بر تعامل و مشارکت استاد و دانشجو تاکید کرده اند. هدف اصلی این پژوهشها ارتقای انگیزش و یادگیری دانشجویان معماری است. از سویی در دنیای امروز، آموزش از طریق بازی های رایانهای مورد توجه قرار گرفته است. در همین راستا، هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش ...
متن کاملطراحی و پیاده سازی یک سیستم اطلاعات مکانی همراه بافت آگاه برای گردشگران - مطالعه موردی: شهرمراغه
امروزه صنعت گردشگری و جذب گردشگر بهعنوان یکی از منابع اقتصادی در کشورهایی باسابقهی فرهنگی و تاریخی از جمله ایران، مورد توجه بسیار قرارگرفته است. گردشگران نیاز به اطلاعات ساختار یافتهای دارند که در هرلحظه و هر مکان در دسترسشان باشد. این اطلاعات به آن...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه قم - دانشکده فنی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023